PENGARUH GAYA HIDUP DAN PERSEPSI KONSUMEN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN MELALUI CASH ON DELIVERY (COD) PADA PELAKU UMKM DI SIDOARJO

Authors

  • Qurrota A'yun universitas nahdlatul ulama sidoarjo
  • Riris Maghfirotul Fitriyah universitas nahdlatul ulama sidoarjo
  • Moh Argy Hariran H universitas nahdlatul ulama sidoarjo
  • Laily Muzdalifah universitas nahdlatul ulama sidoarjo

DOI:

https://doi.org/10.55732/unu.gnk.2021.03.2.6

Keywords:

Lifestyle, Consumer Pereseps, Purchasing Decisions, Cash On Delivery (COD)

Abstract

The purpose of this study is (1) to find out the influence of lifestyle on purchasing decisions through cod (cash on delivery) on MSME actors in Sidoarjo, (2) to find out the influence of consumer perception on purchases through cod (cash on delivery) on MSME actors in Sidoarjo. Type of quantitative research with a descriptive approach. This research place was conducted in Sidoarjo district using purposive sampling method with a total of 100 respondents. Data analysis techniques using Path Analysis. Based on the results of the analysis can be concluded that the lifestyle and perception of consumers affect purchasing decisions through cod (cash on delivery) to MSME actors in Sidoarjo. This shows that lifestyle and consumer perception can improve purchasing decisions through cod on MSME in Sidoarjo.

References

Akdon, R. &. (2010). Rumus dan Data dalam Analisis Data Statistika. Alfabeta. Bandung.

Akkaya, M. (2021). Memahami dampak segmentasi gaya hidup & nilai yang dirasakan pada niat pembelian merek : Sebuah studi empiris dalam kategori produk yang berbeda, 27(2001). https://doi.org/10.1016/j.iedeen.2021.100155

Tarehy, J. F., & Nuswantara, B. (2021) Analysis Of Consumer Behavior Towards Coffee Purchasing Decisions In Kalimera Coffee Bar Salatiga Fakultas Pertanian dan Bisnis. http://dx.doi.org/ 10.25157/jimag.v8i3.5641

Januarti, I., Mulyana, E., & Hamzah, M. (2021). Perilaku Konsumen dalam Pembelian Duku dan Implikasinya terhadap Pengembangan Buah Unggulan Lokal dalam Menghadapi Masyarakat Ekonomi ASEAN (MEA) Consumer Behavior in Duku Purchasing and its Implications for the Development of Local Superior Fruit in Facing the ASEAN Economic Community, 17(2), 194–205.

Muzdalifah, L., Larassaty, A. L., Mar, U., Nahdlatul, U., & Sidoarjo, U. (2021). Pengaruh Lokasi Stand dan Desain Stan pada Pembelian Keputusan Melalui Emosi Positif. 159–170.

Nurcaya, I. N., & Rastini, N. M. (2020). Sikap Etnosentrisme Memoderasi Pengaruh Product Knowledge , Citra Merek dan Gaya Hidup terhadap Keputusan Pembelian Produk UMKM, 14(1), 56–60.

Rembang, S. Y. (2020). Pengaruh Kemasan, Label Halal, Label Izin P-IRT Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen UMKM Kerupuk Ikan, 3(2), 125–133.

Sanjaya, T. W., Bisnis, F. M., & Surabaya, U. C. (2016). Faktor Gaya Hidup Dan Persepsi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Produk Bang Kribo, 1.

Somantri, B. (2020). Pembelian Produk Iphone (Studi Kasus pada Siswa dan Siswi SMAN 3 Kota Sukabumi), 3(April), 1–10.

Sukistini, A. S., Setiawan, A. S., & Widyartono, A. (2021). Gaya Hidup, Orientasi Pilihan Strategi dan Pengambilan Keputusan Usaha pada UMKM di Kota Palembang, 13(2), 73–84.

Susilo, J. H., & Kholilurrohman, M. (n.d.). Perilaku gaya hidup generasi muda dan kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian, 1–18.

Triadi, S., Rahayu, Y., & Kusnanto, D. (2021). Pengaruh Gaya Hidup dan Harga terhadap Keputusan Pembelian Handphone, 13(2), 257–263.

Wijaya, D. (2017). Pengaruh Motivasi dan Gaya Hidup Terhadap Keputusan Pembelian, XV(2).

Downloads

Published

2021-12-25

How to Cite

Qurrota A’yun, Q. A., Riris Maghfirotul Fitriyah, R. M. F., Moh Argy Hariran H, M. A. H. H., & Laily Muzdalifah, L. M. (2021). PENGARUH GAYA HIDUP DAN PERSEPSI KONSUMEN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN MELALUI CASH ON DELIVERY (COD) PADA PELAKU UMKM DI SIDOARJO. GREENOMIKA, 3(2), 105–112. https://doi.org/10.55732/unu.gnk.2021.03.2.6

Issue

Section

Articles